Hantera konflikter och svåra samtal

Hur tar du upp att någon presterar sämre än vanligt? Att någon har orimliga löneanspråk? Hög sjukfrånvaro? Bristande arbetsmoral? Uppsägningar? Under den här utbildningen lär vi dig att hantera svåra samtal på bästa sätt.

Vi lär dig att göra svåra samtal till din bästa sida!

Under utbildningen lär vi dig att hantera de svåra samtalet på bästa sätt utan att förvärra situationen eller skapa konflikt.
Vi gör dig väl medveten om ditt eget agerande och ger dig insikt och förståelse för medarbetarens reaktion.

2 dagar – 11 450 SEK exkl. moms
Priset inkluderar kursplats, affärslunch, fika, kursmaterial med övningar.
fr. 7 498 SEK med Kompetenskortet
Boka nu och betala senare

Aktuella datum:

Stockholm
08 - 09 mars 2018 , 09:00 - 16:00
Flera platser kvar
24 - 25 maj 2018 , 09:00 - 16:00
Flera platser kvar
22 - 23 oktober 2018 , 09:00 - 16:00
Flera platser kvar

Vi lär dig att göra svåra samtal till din bästa sida!

Under utbildningen lär vi dig att hantera de svåra samtalet på bästa sätt utan att förvärra situationen eller skapa konflikt.
Vi gör dig väl medveten om ditt eget agerande och ger dig insikt och förståelse för medarbetarens reaktion.

2 dagar – 11 450 SEK exkl. moms
Priset inkluderar kursplats, affärslunch, fika, kursmaterial med övningar.
Boka nu och betala senare

Aktuella datum:

Inga datum planerade
Kontakta oss för en annan lösning

Vi lär dig att göra svåra samtal till din bästa sida!

Under utbildningen lär vi dig att hantera de svåra samtalet på bästa sätt utan att förvärra situationen eller skapa konflikt.
Vi gör dig väl medveten om ditt eget agerande och ger dig insikt och förståelse för medarbetarens reaktion.

2 dagar – 11 450 SEK exkl. moms
Priset inkluderar kursplats, affärslunch, fika, kursmaterial med övningar.
Boka nu och betala senare

Aktuella datum:

Inga datum planerade
Kontakta oss för en annan lösning

Vi lär dig att göra svåra samtal till din bästa sida!

Under utbildningen lär vi dig att hantera de svåra samtalet på bästa sätt utan att förvärra situationen eller skapa konflikt.
Vi gör dig väl medveten om ditt eget agerande och ger dig insikt och förståelse för medarbetarens reaktion.

2 dagar dagar – 11 450 SEK exkl. moms
Priset inkluderar kursplats, affärslunch, fika, kursmaterial med övningar.

Aktuella datum:

Stockholm
08 - 09 mars 2018 , 09:00 - 16:00
Flera platser kvar
24 - 25 maj 2018 , 09:00 - 16:00
Flera platser kvar
22 - 23 oktober 2018 , 09:00 - 16:00
Flera platser kvar

Innehåll – Hantera konflikter och svåra samtal

Utvecklande personalsamtal

Vi lär dig att genomföra personalsamtal med lätthet. Samtalet blir ditt mest användbara redskap för att utveckla personalen och enkelt lösa konflikter och problem innan de sväller över. Vi lär dig handskas med olika samtalsmodeller och hur samtalets innehåll och samtalsprocessen samverkar.

Din roll som samtalsledare

Redan dagen efter kursen hanterar du rollen som samtalsledare på bästa sätt. Du har nu kunskap om vad som är viktigt att tänka på under det viktiga samtalet, hur du förbereder, genomför, hanterar reaktioner genom frågetekniker, lyssnar och hur du tar emot relevant feedback.

Efter utbildning är du tryggare i din roll och har fått många praktiska färdigheter för att hantera besvärliga situationer och personer.

Den här kursen passar dig!

Denna utbildning riktar sig till dig som är VD, chef, mellanchef, projektledare, områdesansvarig, personalansvarig eller har personalkontakt i någon form.

Kursens innehåll

  • Svåra samtal
  • Samtalsledare
  • Konfliktsamtal
  • Säga ifrån och sätta gränser
  • Genomföra samtalet
  • Reaktioner vid konflikter
  • Hur reagerar du vid kriser och konflikter?
  • Lär dig hantera kriser och konflikter
  • Meddela olika former av beslut
  • Uppföljning
  • Övningar i grupp med utbildaren som handledare

Kursintyg

Efter genomförd utbildning erhåller du ett diplom.

Gratis kurskatalog

I vår kurskatalog kan du läsa om våra 300 kurstillfällen, fördelade på 50 olika kursämnen.

Vi erbjuder datakurser och affärskurser i Stockholm, Göteborg och Malmö. Vi har något för alla!

Vad säger våra kunder om vår kurs Hantera konflikter och svåra samtal?

Snittbetyg av våra kursdeltagare 5,49 / 6,0


"Utbildaren var strukturerad, pedagogisk, inspirerande och förde fram bra övningar. Han gav oss mycket tid till reflektion och bra avslut med feedback. Jag älskade de öppna frågorna han ställde!"
Läs mer här!

 
Lena Bergengren
Radison Blu

Stockholm

Huvudkontor och kurscenter:

info@roda.se

08-667 28 85

Vägbeskrivning Stockholm PDF

Roda Utbildning
Västra Järnvägsgatan 3, 10 trappor
111 64 Stockholm

Göteborg

Kurscenter:

info@roda.se

031-19 28 00

Vägbeskrivning Göteborg PDF

Roda Utbildning / Handelsakademin
Banehagsgatan 20
414 51 Göteborg

Malmö

Kurscenter:

info@roda.se

040-13 57 00

Vägbeskrivning Malmö PDF

Roda Utbildning / Clarion Hotel Temperance
Engelbrektsgatan 16
211 33 Malmö