Svåra samtal och konflikthantering

Hur tar du upp att någon presterar sämre än vanligt? Att någon har orimliga löneanspråk? Hög sjukfrånvaro? Bristande arbetsmoral? Uppsägningar? Under den här utbildningen lär vi dig att hantera svåra samtal på bästa sätt.

Max 12 deltagare per kurs!

Betala din kurs med kort och få 15% rabatt!

Du följer en livesändning från vår klassrumskurs från valfri plats.
Du ser, hör och kan ställa frågor till utbildaren. Du ser även föreläsarens datorskärm.
Låna utrustning kostnadsfritt när du bokar Live Stream* Läs mer


Läs mer om kursens innehåll ▼

2 dagar – Deltagare, klassrum: 11 450 SEK exkl moms
Deltagare, Live Stream: 11 450 SEK exkl moms

Du deltar från din dator som har internetuppkoppling och ljud.
Boka nu och betala senare

Stockholm
06-07 oktober, 09:00 - 16:00
Platser kvar
19-20 november, 09:00 - 16:00
Platser kvar
09-10 mars 2021, 09:00 - 16:00
Platser kvar
08-09 juni 2021, 09:00 - 16:00
Platser kvar

* När du bokar en kurs med Live Stream så ingår laptop med extra extern skärm om du önskar.

Vi lär dig att göra svåra samtal till din bästa sida!

Under utbildningen lär vi dig att hantera de svåra samtalet på bästa sätt utan att förvärra situationen eller skapa konflikt.
Vi gör dig väl medveten om ditt eget agerande och ger dig insikt och förståelse för medarbetarens reaktion.

2 dagar – Deltagare, klassrum: 11 450 SEK exkl moms
Deltagare, Live Stream: 11 450 SEK exkl moms

Priset inkluderar kursplats, affärslunch, fika, kursmaterial med övningar.
fr. 7 498 SEK med Kompetenskortet
Boka nu och betala senare

Stockholm
06-07 oktober, 09:00 - 16:00
Platser kvar
19-20 november, 09:00 - 16:00
Platser kvar
09-10 mars 2021, 09:00 - 16:00
Platser kvar
08-09 juni 2021, 09:00 - 16:00
Platser kvar

Vi lär dig att göra svåra samtal till din bästa sida!

Under utbildningen lär vi dig att hantera de svåra samtalet på bästa sätt utan att förvärra situationen eller skapa konflikt.
Vi gör dig väl medveten om ditt eget agerande och ger dig insikt och förståelse för medarbetarens reaktion.

2 dagar – Deltagare, klassrum: 11 450 SEK exkl moms
Deltagare, Live Stream: 11 450 SEK exkl moms

Priset inkluderar kursplats, affärslunch, fika, kursmaterial med övningar.
fr. 7 498 SEK med Kompetenskortet
Boka nu och betala senare

Inga tillgängliga datum för den valda kursen

Vi lär dig att göra svåra samtal till din bästa sida!

Under utbildningen lär vi dig att hantera de svåra samtalet på bästa sätt utan att förvärra situationen eller skapa konflikt.
Vi gör dig väl medveten om ditt eget agerande och ger dig insikt och förståelse för medarbetarens reaktion.

2 dagar –
Deltagare, klassrum: 11 450 SEK exkl moms
Deltagare, Live Stream: 11 450 SEK exkl moms

Priset inkluderar kursplats, affärslunch, fika, kursmaterial med övningar.
fr. 7 498 SEK med Kompetenskortet
Boka nu och betala senare

Inga tillgängliga datum för den valda kursen

Vi lär dig att göra svåra samtal till din bästa sida!

Under utbildningen lär vi dig att hantera de svåra samtalet på bästa sätt utan att förvärra situationen eller skapa konflikt.
Vi gör dig väl medveten om ditt eget agerande och ger dig insikt och förståelse för medarbetarens reaktion.

2 dagar dagar – Deltagare, klassrum: 11 450 SEK exkl moms
Deltagare, Live Stream: 11 450 SEK exkl moms

Priset inkluderar kursplats, affärslunch, fika, kursmaterial med övningar.

Aktuella datum:

Stockholm
06-07 oktober, 09:00 - 16:00
Platser kvar
19-20 november, 09:00 - 16:00
Platser kvar
09-10 mars 2021, 09:00 - 16:00
Platser kvar
08-09 juni 2021, 09:00 - 16:00
Platser kvar

Innehåll – Svåra samtal och konflikthantering

Utvecklande personalsamtal

Vi lär dig att genomföra personalsamtal med lätthet. Samtalet blir ditt mest användbara redskap för att utveckla personalen och enkelt lösa konflikter och problem innan de sväller över. Vi lär dig handskas med olika samtalsmodeller och hur samtalets innehåll och samtalsprocessen samverkar.

Din roll som samtalsledare

Redan dagen efter kursen hanterar du rollen som samtalsledare på bästa sätt. Du har nu kunskap om vad som är viktigt att tänka på under det viktiga samtalet, hur du förbereder, genomför, hanterar reaktioner genom frågetekniker, lyssnar och hur du tar emot relevant feedback.

Efter utbildningen är du tryggare i din roll och har fått många praktiska färdigheter för att hantera besvärliga situationer och personer.

Den här kursen passar dig!

Denna utbildning riktar sig till dig som är VD, chef, mellanchef, projektledare, områdesansvarig, personalansvarig eller har personalkontakt i någon form.

Kursens innehåll

  • Svåra samtal
  • Samtalsledare
  • Konfliktsamtal
  • Säga ifrån och sätta gränser
  • Genomföra samtalet
  • Reaktioner vid konflikter
  • Hur reagerar du vid kriser och konflikter?
  • Lär dig hantera kriser och konflikter
  • Meddela olika former av beslut
  • Uppföljning
  • Övningar i grupp med utbildaren som handledare

Kursintyg

Efter genomförd utbildning erhåller du ett diplom.

Gratis kurskatalog

I vår kurskatalog kan du läsa om våra 300 kurstillfällen, fördelade på 50 olika kursämnen.

Vi erbjuder datakurser och affärskurser i Stockholm, Göteborg och Malmö. Vi har något för alla!