Svåra samtal och konflikthantering

Hur tar du upp att någon presterar sämre än vanligt? Att någon har orimliga löneanspråk? Hög sjukfrånvaro? Bristande arbetsmoral? Uppsägningar? Under den här utbildningen lär vi dig att hantera svåra samtal på bästa sätt.

Vi lär dig att göra svåra samtal till din bästa sida!

Under utbildningen lär vi dig att hantera de svåra samtalet på bästa sätt utan att förvärra situationen eller skapa konflikt.
Vi gör dig väl medveten om ditt eget agerande och ger dig insikt och förståelse för medarbetarens reaktion.

2 dagar – 15 450 SEK / deltagare
Priset inkluderar kursplats, affärslunch, fika, kursmaterial med övningar.
fr. 7 498 SEK med Kompetenskortet
Boka nu och betala senare

Stockholm

Västra Järnvägsgatan 3, vid Stockholms centralstation

Stockholm
27 - 28 maj, 09:00 - 16:00
Platser kvar
03 - 04 oktober, 09:00 - 16:00
Platser kvar
09 - 10 december, 09:00 - 16:00
Platser kvar

Du följer en livesändning från vår klassrumskurs från valfri plats.
Du ser, hör och kan ställa frågor till utbildaren. Du ser även föreläsarens datorskärm.

Så här fungerar Live Stream / Zoom

2 dagar – 15 450 SEK / deltagare
Du deltar från din dator som har internetuppkoppling och ljud.
Boka nu och betala senare

Live Stream

Anslut smidigt via Zoom

Stockholm
27 - 28 maj, 09:00 - 16:00
Platser kvar
03 - 04 oktober, 09:00 - 16:00
Platser kvar
09 - 10 december, 09:00 - 16:00
Platser kvar

Vi lär dig att göra svåra samtal till din bästa sida!

Under utbildningen lär vi dig att hantera de svåra samtalet på bästa sätt utan att förvärra situationen eller skapa konflikt.
Vi gör dig väl medveten om ditt eget agerande och ger dig insikt och förståelse för medarbetarens reaktion.

2 dagar – 15 450 SEK / deltagare
Priset inkluderar kursplats, affärslunch, fika, kursmaterial med övningar.
fr. 7 498 SEK med Kompetenskortet
Boka nu och betala senare

Göteborg

Johan på Gårdas gata 5A i centrala Göteborg

Inga tillgängliga datum för den valda kursen

Vi lär dig att göra svåra samtal till din bästa sida!

Under utbildningen lär vi dig att hantera de svåra samtalet på bästa sätt utan att förvärra situationen eller skapa konflikt.
Vi gör dig väl medveten om ditt eget agerande och ger dig insikt och förståelse för medarbetarens reaktion.

2 dagar – 15 450 SEK / deltagare
Priset inkluderar kursplats, affärslunch, fika, kursmaterial med övningar.
fr. 7 498 SEK med Kompetenskortet
Boka nu och betala senare

Malmö

Engelbrektsgatan 16 i centrala Malmö

Inga tillgängliga datum för den valda kursen

Vi lär dig att göra svåra samtal till din bästa sida!

Under utbildningen lär vi dig att hantera de svåra samtalet på bästa sätt utan att förvärra situationen eller skapa konflikt.
Vi gör dig väl medveten om ditt eget agerande och ger dig insikt och förståelse för medarbetarens reaktion.

2 dagar –

Deltagare, klassrum 15 450 SEK exkl. moms
Deltagare, Live Stream 15 450 SEK exkl. moms

Priset inkluderar kursplats, affärslunch, fika, kursmaterial med övningar.

Aktuella datum:

Stockholm
27 - 28 maj, 09:00 - 16:00
Platser kvar
03 - 04 oktober, 09:00 - 16:00
Platser kvar
09 - 10 december, 09:00 - 16:00
Platser kvar

Innehåll – Svåra samtal och konflikthantering

Utvecklande personalsamtal

Vi lär dig att genomföra personalsamtal med lätthet. Samtalet blir ditt mest användbara redskap för att utveckla personalen och enkelt lösa konflikter och problem innan de sväller över. Vi lär dig handskas med olika samtalsmodeller och hur samtalets innehåll och samtalsprocessen samverkar.

Test - hur du hanterar konflikter

Som ett moment i kursen ingår ett större test, som besvarar hur du hanterar och bemöter olika situationer i konflikter.

Din roll som samtalsledare

Redan dagen efter kursen hanterar du rollen som samtalsledare på bästa sätt. Du har nu kunskap om vad som är viktigt att tänka på under det viktiga samtalet, hur du förbereder, genomför, hanterar reaktioner genom frågetekniker, lyssnandet och hur du tar emot relevant feedback.

Efter utbildningen är du tryggare i din roll och har fått många praktiska färdigheter för att hantera besvärliga situationer och personer.

Den här kursen passar dig!

Denna utbildning riktar sig till dig som är VD, chef, mellanchef, projektledare, områdesansvarig, personalansvarig eller har personalkontakt i någon form.

Kursens innehåll

  • Svåra samtal
  • Samtalsledare
  • Konfliktsamtal
  • Säga ifrån och sätta gränser
  • Genomföra samtalet
  • Reaktioner vid konflikter
  • Reaktioner och hantering av livskriser eller personalkonflikter
  • Meddela olika former av beslut
  • Övningar i grupp med utbildaren som handledare

Uppföljning via zoom

En digital uppföljning på 1 timme genomförs via zoom ett par veckor efter kursdagen. Datum planeras gemensamt under kursdagen. 

Kursintyg

Efter genomförd utbildning erhåller du ett diplom.

Hälsning från kursledaren



Gratis kurskatalog

I vår kurskatalog kan du läsa om våra 300 kurstillfällen, fördelade på 50 olika kursämnen.

Vi erbjuder datakurser och affärskurser i Stockholm, Göteborg och Malmö. Vi har något för alla!