Säljande stil i världsklass

Utbildningen riktar sig till alla som har någon form av kundkontakt, t.ex. receptionist, ordermottagare och servicepersonal. Alla på företaget kan öka försäljningen och anseendet genom att möta kunden med säljande stil i världsklass.

Vi lär dig vad som krävs för att leverera service och bemötande i världsklass!

Vi ger dig redskapen för att ta vara på de mest inbjudande och utvecklande tillfällena och dessutom att bemästra de besvärliga situationer du möter i ditt dagliga arbete.Vi ger dig den inre karta och kompass du behöver för att finna sinnesro i din roll som företagets främsta led mot era kunder.

2 dagar –
Priset inkluderar kursplats, affärslunch, fika, kursmaterial med övningar.
Boka nu och betala senare

Aktuella datum:

Inga datum planerade
Kontakta oss för en annan lösning

Vi lär dig vad som krävs för att leverera service och bemötande i världsklass!

Vi ger dig redskapen för att ta vara på de mest inbjudande och utvecklande tillfällena och dessutom att bemästra de besvärliga situationer du möter i ditt dagliga arbete.Vi ger dig den inre karta och kompass du behöver för att finna sinnesro i din roll som företagets främsta led mot era kunder.

2 dagar –
Priset inkluderar kursplats, affärslunch, fika, kursmaterial med övningar.
Boka nu och betala senare

Aktuella datum:

Inga datum planerade
Kontakta oss för en annan lösning

Vi lär dig vad som krävs för att leverera service och bemötande i världsklass!

Vi ger dig redskapen för att ta vara på de mest inbjudande och utvecklande tillfällena och dessutom att bemästra de besvärliga situationer du möter i ditt dagliga arbete.Vi ger dig den inre karta och kompass du behöver för att finna sinnesro i din roll som företagets främsta led mot era kunder.

2 dagar –
Priset inkluderar kursplats, affärslunch, fika, kursmaterial med övningar.
Boka nu och betala senare

Aktuella datum:

Inga datum planerade
Kontakta oss för en annan lösning

Vi lär dig vad som krävs för att leverera service och bemötande i världsklass!

Vi ger dig redskapen för att ta vara på de mest inbjudande och utvecklande tillfällena och dessutom att bemästra de besvärliga situationer du möter i ditt dagliga arbete.Vi ger dig den inre karta och kompass du behöver för att finna sinnesro i din roll som företagets främsta led mot era kunder.

2 dagar –
Priset inkluderar kursplats, affärslunch, fika, kursmaterial med övningar.

Aktuella datum:

Inga datum planerade
Kontakta oss för en annan lösning

Innehåll – Säljande stil i världsklass

Ge dig själv en chans – Jobba med din självbild

I serviceyrken är det viktigt att utstråla intresse och engagemang så väl som självförtroende och lugn, allt beroende på situationen.Här får du kunskap om att finna rätt stil för att kunna bli företagets ambassadör inför kunderna. Du får också veta hur du antingen tillfredsställer en befintlig önskan, löser ett problem eller skapar ett helt nytt och spännande behov.

Du kan bli mycket medveten

I alla kontakter med människor har du en chans att ge ett skickligt bemötande genom att leverera god service, vare sig du är medveten om det eller ej och oavsett om det gäller en kund, leverantör, kollega, familjen eller privata vänner.När du blivit fullt medveten om detta blir alla "besvärliga situationer" något utmanande som aktiverar och sporrar dig.

Den här kursen passar dig!

För alla som har någon form av kundkontakt, t.ex. receptionist, ordermottagare och servicepersonal ute hos kund eller för dig som är eller vill bli säljare.Alla på företaget kan öka försäljningen och anseende genom att möta kunden med en säljande stil i världsklass, och genom att ha grundläggande kunskap i försäljning.

Vilken kurs passar sedan?

Fler utbildningar som kan hjälpa dig i din kommunikation eller försäljning:
Försäljning del 1 - Rivstart som säljare och Bli effektiv med rätt kommunikation.

Kursens innehåll

  • Vad innebär säljande stil i världsklass?
  • Representera ditt företag
  • Vilka egenskaper du bör vidareutveckla
  • Självinsikt
  • Olika personlighetstyper och beteenden
  • Att arbeta med service i främsta ledet
  • Serviceyrkets betydelse
  • Hur din insats påverkar resultatet
  • Dra nytta av kollegornas kunnande
  • Hur du prioriterar och lägger upp ditt arbete
  • Att tänka på när du träffar kunder
  • Att möta kunden utan att bemöta
  • Att göra en Reklamation till en Reklam-Aktion!
  • Hur du håller motivationen uppe
  • Telefonen som arbetsredskap

Vad säger våra kunder om vår kurs Säljande stil i värlsklass?

Snittbetyg av våra kursdeltagare 5,43 / 6,0


"Utbildaren imponerade verkligen och med skicklighet gav han oss byggstenarna för en ökad försäljning, tydligare ledarskap och ökat såväl resultat som välmående."
Läs mer här!

 
Nathalie Karst
ÅJ Distribution

Stockholm

Huvudkontor och kurscenter:

info@roda.se

08-667 28 85

Vägbeskrivning Stockholm PDF

Roda Utbildning
Västra Järnvägsgatan 3, 10 trappor
111 64 Stockholm

Göteborg

Kurscenter:

info@roda.se

031-19 28 00

Vägbeskrivning Göteborg PDF

Roda Utbildning / Handelsakademin
Banehagsgatan 20
414 51 Göteborg

Malmö

Kurscenter:

info@roda.se

040-13 57 00

Vägbeskrivning Malmö PDF

Roda Utbildning / Clarion Hotel Temperance
Engelbrektsgatan 16
211 33 Malmö